Friday, July 16, 2010

pengalaman baru gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya

assalamulaikum dan salam sejahtera kepada semua rakan-rakan....smlm(16/7/2010 bersamaan hari jumaat) hari yg bermakna bg aku...aku telah dipanggil utk sesi interview(sama ada kerja or practika) di Eastin Hotel, Petaling Jaya, berpeluh-peluh aku mencari hotel tersebut. yelah selama ni pn aku hanya mengunakan LRT kalau nak pergi mana2 tempat kt kL & selangor. terima kasih aku ucapkan kepada kawan ku saiful azhar kerana sanggup menghantar & temankan aku pergi sesi interview 2...jasa baik ko amat aku hargai. berdebar2 aku semasa melangkah masuk ke dalam pejabat tersebut apabila nama aku dipanggil...beberapa soalan dia tanya & aku try jawab sebaik mungkin, walaupn gugup aku cuba kawal diri aku sebaik mungkin & pada masa yg sama pertuturan aku dlm bhs inggeris x hebat, tapi aku try sebaiknya...seperti telah ku jangka keputusannya adalah... aku telah gagal dlm interview tersebut...aku faham apa yg company mahukan, so xberasa sikit terkilan pn..malahan pegawai tersebut memuji bahawa aku berani mencuba. bg aku ini adalah pengalaman yang bagus utk diri aku pada masa yg akan dtg....mungkin rezeki aku bukan kt hotel Eastin...mungkin rezeki aku kt tempat lain....apa yg penting kita mestilah sentiasa berdoa & rajin berusaha serta xsombang sesama manusia....wasalam.....

No comments:

Post a Comment